zaterdag 23 mei 2009

Herenbroek op verzoek!!














Na het opknappen van onze slaapkamer(pfff, hele klus) maar weer eens achter het machientje gedoken.
Al een tijdje was er de wens van een zomerbroek. Aan mij de eer om hem te maken.
Het was wel even zoeken naar een patroon, maar in een oude Knipmode (juni 2002) vond ik er dan toch nog 1. Het is een 7/8 broek geworden.
Toen nog het stofje. Ik had poplin in gedachten en op de stoffenbeurs(na lang zoeken) vond ik het. Het was de enige kleur die de marktkoopman verkocht, maar het was precies de kleur die ik in gedachten had. Had ik mooi mazzel.
Eerst maar een proefbroek gemaakt, daar ik nog nooit een broek voor mijn man had gemaakt. Hij zat wat aan de strakke kant(rond de taille) en besloot toen om bij de ''echte'' broek, de taille aan beide kanten wat uit te leggen. Het eindresultaat is goed geworden(de eigenaar is supertevreden, dus.....), maar het gekke is dat de broek toch bij de taille wat smaller had gemogen. Waarschijnlijk heeft hij de proefbroek aan het eind van de dag gepast en tja........dan wil dat nog weleens schelen. Ik ga in ieder geval dit patroon bewaren.

2 opmerkingen:

Willie zei

dat ziet er goed uit zeg!

Unknown zei

dat heb je netjes gedaan zeg,lijkt wel een gekochte broek,de naadjes allemaal zo netjes,toppie hoor.
groetjes Emilie