vrijdag 10 oktober 2008

Patroontekenen



Ik ben pas begonnen met een cursus patroontekenen. Dit via de rundschau-methode. Ik wil er geen examen in doen. Puur voor de hobby dus.
Op het moment ben ik bezig met het rokkengedeelte. Al heel wat rokken op 1/4 schaal getekend.
Afgelopen week begon het echte werk. Vanaf een tekening uit een blad zelf gaan tekenen. Maar daar was het me ook allemaal om te doen. Bovenstaand model leek me wel wat. Uitgaande van een gerende rok met extra zoomwijdte heb ik dit model op 1/4 schaal getekend. Het voorpand heb ik inmiddels in het groot getekend. Naar mijn gevoel heb ik er wel erg lang over gedaan. Het is natuurlijk nog onwennig en hoop er straks wat meer routine in te krijgen. Wel een verschil of je een patroon overtrekt uit een blad of dat je het van de basis af zelf tekent. Nu het achterpand nog. Wel spannend hoe hij straks gaat worden.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Anna,
Mooi gedaan hoor, die rok.
Via Sancho weet ik dat je uit Arnhem komt. mag ik vragen waar jij de cursus doet? Ben ook al een tijdje op zoek naar een cursus patroontekenen in de omgeving Arnhem.

Groetjes Carina